Driven By Safety

Driven by Safety

Veiligheid moet nog meer een deel van ons leven worden. Daarom lanceert Aertssen een nieuwe veiligheidscampagne.
Haar doel? zero losses. Haar missie? Veiligheid nog sterker doen leven.

Veiligheid is immers een state of mind. Een zorg van iedereen, vóór iedereen. En dat zien we breed: onze mensen hebben thuis ook familieleden die hen graag zien en op hen steunen. Ze moeten dus niet alleen veilig werken voor zichzelf, maar ook voor hun kinderen, partner en ouders. En voor hun collega’s en hún families, of die van onze klanten of onderaannemers. We zien iedereen graag veilig en wel naar huis terugkeren.

Zero losses

Driven-by-Safety-7

Veiligheid moet meer zijn dan een verplichting. Het moet een automatisme worden. En we zijn erg ambitieus: we streven naar zero losses. Want elk arbeidsongeval is er één teveel. Het kan én moet vermeden worden. Geen fysiek leed is de eerste - en voornaamste - focus.

Daarnaast refereert zero losses ook naar geen materieel verlies, geen imagoschade en geen financiële nadelen - niet voor onze werknemer en zijn gezin, en niet voor Aertssen.

Golden rules

Driven-by-Safety-4

Hoe we de spots nu precies op veiligheid willen richten? We nemen heel wat initiatieven waaronder een affichecampagne die ons bewustzijn verhoogt.

Gefaseerd hangen we verschillende affiches uit - aangepast aan verschillende veiligheidsthema’s – waarop onze kraanmachinist Jan Van Looveren schittert: hij toont ons enkele golden rules - of zeg maar ‘veiligheidsgeboden’.

Aanmoedigen

Driven-by-Safety-6

Aertssen wil niet alleen inspireren. We willen ook belonen.

Veilig en goed gedrag verdient immers onze appreciatie. Er wordt dan ook gewerkt aan enkele bemoedigende initiatieven. Welke dat zijn? Dat blijft nog even een verrassing..