20160726_210730-3

Aertssen blinkt uit tijdens uitbreidingswerken van Muscat International Airport

Aertssen is op verschillende plaatsen in het Midden-Oosten aan het werk. Ook in Oman werken we mee aan enkele indrukwekkende projecten, waaronder de Muscat luchthaven - een overheidsinvestering van meer dan $5 miljard. Aertssen hees in samenwerking met Mobilift & Partners twee reusachtige blikvangers op hun plaats: vliegtuighangars van 18 000 m², waar moeiteloos een A380 Airbus in past. Het grootste project van die aard in de regio.

Kranen
Oman
2016

Aertssen is op verschillende plaatsen in het Midden-Oosten aan het werk. Ook in Oman werken we mee aan enkele indrukwekkende projecten, waaronder de Muscat luchthaven - een overheidsinvestering van meer dan $5 miljard. Aertssen hees in samenwerking met Mobilift & Partners twee reusachtige blikvangers op hun plaats: vliegtuighangars van 18 000 m², waar moeiteloos een A380 Airbus in past. Het grootste project van die aard in de regio.

Tien keer synchroon hijsen

Een indrukwekkende opdracht maar dankzij onze jarenlange ervaring begonnen we hier vol vertrouwen aan. In de hijsplannen werden gronddruk, maximale windsnelheid, capaciteit, afmetingen en gewicht verrekend. Met deze goede voorbereiding konden de zware onderdelen voor de staalconstructie van de hangars vlot gehesen worden. Twee rupskranen Terex CC2400-1 (400 ton capaciteit) en twee Hitachi SCX 1500/3 kranen (150 ton capaciteit) deden maar liefst tien tandemhijsen.

48 uur stilzitten

Maar de echte uitdaging was niet het op zijn plaats hijsen van de acht vakwerkgebinten van 168 ton. Ook niet het aanvoeren van de twee vakwerkspanten van 386 ton. Maar wel het stil houden van de loodzware deurspanten - meer dan 48 uur lang. Onze kraanmachinisten hielden non-stop acht hefpunten in het oog zodat de deurspanten in de structuur gehecht konden worden.

Complex, groot en uniek

Een complexe architectuur, een bijzonder grote bouwstructuur en veel verantwoordelijkheid - want Aertssen stond niet alleen in voor de hijsactiviteiten. We waren ook verantwoordelijk voor de studie, het toezicht tijdens de hijswerken, het testen en de bijkomende manipulaties. Een sterk partnerschap en onze uitzonderlijke technische kennis maakten van dit project een pareltje.